>Azmin kata cukai kereta di Malaysia terlalu tinggi, yang ferrari tu macamana?

>

Rupa-rupanya memang semua parti dalam PKR berebut-rebut menunjukkan kebodohan. Setelah PAS tunjuk bodoh dalam isu krisis Mesir, dan DAP pula tunjuk bodoh dengan fakta yang dangkal dan penuh putar belit dalam isu pembelian kapal TLDM, PKR pula menunjukkan kebodohan lebih teruk lagi dalam isu harga kereta di Malaysia.Yang paling ketara kebodohan PKR ialah kenyataan bodoh itu dibuat oleh Timbalan Presiden PKR sendiri iaitu Azmin Ali.
Azmin Ali berkata:
“… walaupun kenderaan di bawah 1,500 cc, cukai yang dikenakan sekurang-kurangnya 60 peratus untuk eksais, 10 peratus cukai jualan manakala 30 peratus cukai import, 60 peratus cukai eksais dan 10 peratus cukai jualan untuk kereta import.

“Ini bermakna bagi setiap kereta paling kecil yang dijual oleh Perodua pada harga RM40,000, sebanyak RM16,500 cukai dibayar kepada kerajaan”
Kereta paling kecil Perodua dijual harga RM40,000? Dia ni ikut harga siapa bagi?Kereta paling kecil Perodua yang paling murah ialah Perodua Viva 660 BX, Manual dengan harga lebih kurang 25 ribu. Tak caya cuba cek di website Perodua. Celah mana RM40 ribu tu Azmin?
Azmin dok kata Kerajaan tekan rakyat dengan harga kereta yang mahal, tapi dia mampu beli Ferrari? Mana dia dapat duit? Kalau banyak sangat duit, tolonglah rakyat yang tak mampu beli kereta untuk dapat sekurang-kurangnya Perodua kancil!
Advertisements

About ikrarpemuda

Ikrar Pemuda Pemuda UMNO Bahagian Puchong
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to >Azmin kata cukai kereta di Malaysia terlalu tinggi, yang ferrari tu macamana?

  1. sgray says:

    >Yang jelas bro ,cemburu dengan kemajuan automobil malaysia..yang sedang rancak membangun dan menjulang industri ini dipersada.Kenapa rakyat harus membazir dengan import goods{kereta luar..buy malaysian]kalau tujuan nya sekadar utk kesatu satu destinasi dalam masa yang tepat dan pantas[PENGANGKUTAN=keperluan bukan luxury]..CAM ferari tu..maitenance high,minyak tinggi dan sebagainya..[kalau tak mampu jangan beli..].Kenalah ukur baju dibada sendiri..jangan menyalahkan orang lain di atas kebodhan kita dan glamour je.

  2. Anonymous says:

    >kereta mitsubishi GT tu us11000 je kt luar bro..bro ni buta ke hapa..mmg cukai tinggi..nk kata tolong protong n perukdoa tu..klo tgk sales tetiap thn dh jual puluh ribu..CEO n org2 besar kompeni ni pon xdenyer pakai kete perukdua n protong ni..diorg nk buat duit supaya yg kaya lebih kaya..yg miskin mcm aku ngan ko ni pakai je la kete xde kualiti bro..kete tin susu.. ape la bodohnye pemuda..ptuih..bende ni pon xnmpk..asik tgk tvik1 je..baca la internet..tgk dunia luar sket..xde la kampung..

  3. >Ya memang kami ni kampung tapi kalau kau nak kereta murah macam kat US, sila duduk di US k? Apa salahnya tolong proton? Proton dah bagi peluang ramai anak-anak melayu kerja bukan setakat pasang kereta aje..tapi sampai jadi engineer dan pandai buat enjin sendiri! ingat itu tak payah pakai modal ka bro?Lagi satu, kalau kata cukai tu tinggi sangat, kat kampung kami ni, kebanyakan rumah sekarang rumah sampai 2-3 buah kereta! takkan lu pon tak nampak?Kalau kau tere sangat, bagi tau la azmin tu bisnes apa sampai boleh pakai ferrari?Anwar dulu masa jadi TPM apasal tak highlight benda ni?Lagi satu, apa salah kerajaan dapat duit banyak?pulang ke rakyat jugak! tak caya ke? tengok la link ni! http://2.bp.blogspot.com/_R97EFFMhsng/TUx6d30L6rI/AAAAAAAAAoE/LkVWu6ylpVo/s1600/168913_185548244813296_100000743648494_490596_7860326_n.jpg

  4. Anonymous says:

    >sudah lah proton menipu rakyat, kereta tak berkuality di jual dengan harga yg mahal. kenapa kat arab harga proton waja rm36k saja? kenapa kat malaysia rm60k? siapa yg bodo dan siapa yg penipu skrg?

  5. Anonymous says:

    >aku kata proton mahal dan tak berkuality serta diperbodohkan oleh kerajaan.cuma korang tolak cukai import pastu compare dengan harga keta proton yg mana lagi mahal? pastu bezakan dari segi kuality, yg mana lagi berkuality? Suzuki swift tuh klu ditolak cukai import harga dia lebih kurang rm37k jer klu tak silap, bila dikenakan cukai rm70k+. Proton waja ,persona harga rm60k, klu dicomparekan dengan suzuki swift setelah ditolak cukai yg mana lagi berkuality dan murah? Org bodo dan buta ja tak nampak .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s